İşletim sistemi geliştirmek kolay iş değil. Hele yoğun
rekabetin ve büyük firmaların arasında kendine yer edinmenin bu kadar zor
olduğu düşünülürse…
Minoca OS bu ve
bunun gibi akla gelebilecek çekinceleri kenara koyup, bir işletim sistemi nedir
ve ne olmalıdır sorularını en baştan sorgulayarak ortaya çıkmış bir sistem
olarak kendini tanımlıyor.
Minoca OS’u farklı kılan en önemli nokta, popüler ve
alternatif birçok işletim sistemi gibi Unix/Linux tabanlı bir sistem olmaması.
Yani tamamen temelden başlayıp, sıfırdan yazılmış bir sistem.
Evan Green ve Chris Stevens, Minoca OS’un mimarları. Sistem
çok amaçlı olarak hazırlanmış. Açık kaynak kodlu. Modüler ve mevcut
yazılımlarla uyumlu olacak şekilde geliştirilmiş. POSIX benzeri bir ara yüz ile
geliyor ve sürekli geliştirilmeye devam ediyor.
Neden Yeni Bir İşletim Sistemi?
Bu soruyu kendileri de sormuşlar ve bir cevap vermişler.
Kabaca diyorlar ki, Minoca OS sistem geliştiriciler için bir oyun değiştirici
olmak istiyor. Kısıtlı kaynaklara sahip cihazlarda çoklu işlemler yapmak
gerekliliğini düşünerek bu yeni işletim sistemini geliştirmişler. Sistem,
ayrıca modüler yapısı ile çok farklı cihazlarda kolaylıkla adapte edilip
çalışabilmeyi hedefliyor. Özellikle nesnelerin internetini konuştuğumuz bir
dönemde Minoca OS, geliştiricilere büyük bir kolaylık sağlamayı vadediyor.
Minoca OS, x86, ARMv6 ve ARMv7 tabanlı, sanal bellek desteği
olan ve sadece bir kaç megabyte’lık RAM’e sahip cihazlardan yüksek kapasiteli
çok çekirdekli cihazlara kadar geniş bir yelpazede çalışabiliyor.
Not: Aşağıda yer alan
platformlar için hazır yükleme image dosyaları sunulmuş.
·
Raspberry Pi 2 & 3
·
Raspberry Pi
·
BeagleBone Black
·
Asus C201
·
PandaBoard
·
x86 PC
·
x86 PC (UEFI)
·
Galileo
Eğer proje kaynak kodlarını incelemek isterseniz projeye
Github’dan da erişmeniz mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder